torsdag den 21. juli 2011

Illerns naturreservat, Sverige den 18/7-2011

Vi var rykkede videre på vores ferie og er endt oppe omkring Tranås. Jeg er stadig ikke blevet så meget klogere på hvordan min træning skal være fremad rettet, men jeg vidste at jeg skulle ud på en længere tur.

Jeg havde set på kortet over området at meget tæt på lå Illerns naturreservat med en lille rundtur rundt om søen på 4.5 km. Den havde jeg så tænkt mig at løbe 2 gange.

Mit første problem var at finde stedet hvor jeg skulle starte fra, for de er ikke gode til at markere deres parkeingspladser, men efter at havde vendt bilen et par gangen fandt jeg stedet hvor jeg skulle holde og starte fra.

Det var blevet pænt lunt i vejret efter at det havde regnet hele formiddagen, men ikke ubehageligt på nogle måder. Dog var der mudret en del steder på ruten. Det bakkede landskab som jeg har løbet i de sidste 4 gange var byttet ud med flade stier i flotte omgivelser. Brochuren sagde at der var muligheder for at se elge så jeg prøvede at kigge mig omkring imens jeg løb, men jeg skulle for det meste være opmærksom på rødder og sten.

Første runde var ikke det store problem og jeg startede frisk ud på omgang 2. Nu havde jeg også nogle forskellige pejlemærker som kunne fortælle mig sådan cirka hvor langt jeg var nået. Da anden runde var overstået bestemte jeg mig for fortsætte en ekstra kilometer så jeg endnu engang kunne runde 10 km mærket. Men jeg blev fælt skuffet efter 5 minuters ekstra løb og Endomondo kun sagde at jeg havde løbet 8.8 km og ikke de 10 som jeg havde forventet. Men 10 skulle sgu nås så jeg fortsætte turen.

Sluttede med en tid på 1 time, 2 minuter og 9 sekund, en forbedring på 2 et halvt minut eller 15 sekunder per kilometer.

Jeg kan mærke at der er nogle punkter der skal flyttes. På nuværende tidspunkt er de 5 km ikke noget problem, ved 6 kilometer kan jeg så småt mærker at jeg er i gang, benene og åndedrættet bliver lidt tungere. Ved 7-8 kilometer bliver benene rigtige tunge og jeg får lidt sidestik som løses ved at sætte farten ned. Ved de 9 kilometer er den en mindre kamp imellem min krop og min viljestyrke. Kroppe og hoved siger på dette tidspunkt at jeg skal stoppe. Min vilje siger at jeg skal lige op på 10.

Troede at jeg var over halvejs omkring søen så jeg gik videre for at køle af, men det tog sin tid og klokken var ved at blive mange. Så fik jeg en mindre hjerneblødning og begyndte at løbe igen. Det blev til 900 meter ekstra inden jeg var fremme ved bilen. Tidligere i dag havde jeg også været ude og trave 6.5 km, så det blev til en del motion. Ved ikke om jeg snart skal have lidt vand med når jeg løbe, en ting er sikkert jeg skal have mindst en halv liter i bilen til efter turen.

Nu tror jeg på at jeg kan komme under 1 time til Roskilde gadeløb.

Kosten er stadig for ferie agtigt og må nok revidere min målsætninger på dette område når jeg kommer hjem og har været på vægten.

Vi ses derude.

Ingen kommentarer: