fredag den 15. juli 2011

Marstrand, Sverige

Jeg har sovet dårligt, træt i benene efter 8 km's gåtur på klipperne og min 10 km's løbetur forleden. Øm i hele kroppen efter at have ligget på luftmadras i flere dage.

Undskyldninger har jeg nok af, mange af dem er sikkert helt reelle, men i bund og grund var jeg bare ikke motiveret til at løbe særligt langt.

Marstrand er ikke særlig stor så jeg måtte finde den bedste rute som jeg regnede med at jeg skulle løbe nogle gange. Fandt en hyggelig rute igennem skov og by. Som efter første gennemløb trackede til 3 km, så turen skulle løbes 3 gange. Det skete så ikke.

Jeg startede i alt for hurtigt tempo og efter første gennemløb som var en pinsel var jeg færdig, jeg gad simpelthen ikke at løbe mere.

Jeg fik dog løbet i et tempo som gjorde at jeg løb gennemsnitlig 25 sekunder hurtigere per kilometer end jeg normalt løber og der er i og for sig en god ting. Skal jo løbe interval hvis jeg skal forbedre min personlige rekorder. Men jeg løb ikke nok.

Er det mon et motivations faktor der pludselig mangler, jeg har jo nået de 10 km. Mangler jeg et konkret trænings program, jeg ved det ikke. Jeg skal om en månede løbe Gadeløbet i Roskilde og det er på  10 km, så jeg behøver ikke at kunne løbe længere end jeg kan nu. Så hvad skal jeg gøre. Kunne godt tænke mig at løbe en 5 km på under 30 minuter og en 10 kilometer på under 1 time. Så ska jeg igang med lidt interval træning. Må vist læse op på hvad der er bedst. Det er vist noget med 1 lang tur og 2 korte, hvor de korte bliver løbet i et hurtigere tempo en den lange tur.

Tror dog jeg tag endnu en tur imorgen.

Ingen kommentarer: