søndag den 31. juli 2011

Status

Status for Juli månede

Min motivation for at løbe er nået et niveau som jeg egentlig aldrig troede jeg ville nå. Jeg har altid fundet på undskyldninger for at slippe foe at løbe, men nu kan jeg gå hen og bliver små irriteret hvis jeg ikke kommer afsted som planlagt. Der er selvfølgelig også en stor forskel i at være smadret efter 3 km og kunne løbe 10 km.

I juli månede har jeg ikke fået løbet så meget pga ferie, men har istedet for fået løbet nogle lange ture. Jeg rundede for første gang i mit liv 10 km og nåede endda op på 12 km. Det er en stor sejer for mig.

Kost mæssigt har jeg overhoved ikke haft fokus på hvad jeg har spist og derfor har jeg ikke overraskende nok taget lidt på igen. Jeg har svært ved ikke at sige nej. dog ikke på arbejde hvor jeg ikke har spist et eneste stykke ferie kage. har dog sagt ja tak til sodavands is et par gange.

Jeg har været ude og løbe 11 gange og løbet 65 km. Her er der også et par interval løb. Min tid på 3 km blev forbedret og min 10 km's tid kom ned på 1 time og 58 sekunder.

På motions siden er jeg yderst tilfreds med min indsats, på kost siden skal jeg vist tage mig sammen.

Status målsætning 31/7-2011

Jeg havde jo et mål at jeg skulle kunne løbe 10 km og have tabt 10 kg inden den 31/7-2011. Det nåede jeg ikke. Jeg nåede vel 70% men det kan ikke rigtig bruges til noget. På en måde er jeg faktisk meget skuffet. Min vægt endte kun på 106 kg, så jeg tabte mig kun 4 kg. Dog fik jeg jo løbet en hel del. Løbs delen er der vist ikke nogle der kan sætte en finger på. Spørgsmålet er vel egentlig også om jeg har tabt mig mere, men samtidigt taget på i muskelmasse. Det kan jeg jo ikke svare på, men jeg kan se på mig selv at der stadig er en del der skal smides.

Jeg skal ind og revurdere hele min tilgang til at tabe mig. Jeg ved at jeg er på rette spor, men der er nok nogle ting der skal ligges på hylden og byttes ud med noget andet. Morgenmad f.eks. består lige nu af en bolle og en skive rugbrød med smør og ost. Det eneste tidspunkt hvor jeg syntes jeg virklig kan ændre hvad jeg spiser. det skal skiftes ud med havregryn og minimælk.Måske Musli.

Frokost, består af en rundom rugbrød med pålæg og salat. Massere ris, grovpasta eller lidt kartofler hvis det er på menuen den dag. Kan ikke rigtig se hvad der skulle ændres der, har brug for ris eller pasta for at få noget energi. Måske skære den ene halve stk rugbrød væk. Tag nromalt også noget kød hvis det ser magert ud.

Aftensmad, det som nu engang bliver lavet, men kun 1 portion og af en mindre størrelse. Det kommer vi nok ikke til at ændre så meget ved. Skulle måske til at spise lidt mere grønt til aften. Det kan også give pigerne en bedre vane.

Mellem måltid, spiser et æble og et stykke knækbrød om eftermiddagen, dropper måske knækbrødet. Desuden burde jeg spise et stykke knækbrød om morgenen inden jeg tage afsted på arbejde. spiser jo først morgenmad kl 9.

Seks små måltider er bedre et 3 store.

Nye målsætninger:

Så er tiden vel inde til at sætte nogle nye målsætninger op. Jeg har spekuleret meget i hvad det skulle være. Skal jeg presse mig selv i august så vægten kommer under de 100 kg eller skal jeg sætte Eremitage datoen som næste mål dato. Jeg skal jo have realistiske mål og lige nu følge jeg at jeg kan nå hvilket som helst mål når det angår løb, men er lidt mere påpasselig når det angår vægten.

Så mine nye mål bliver at jeg skal veje under 100 kg, løbe 10 km på under 1 time og gennemføre Eremitage løbet inden den 9.oktober. Som jeg heldigvis er den dato hvor Eremitage løbet løbes.

Den 16. august løber jeg Roskilde Gadeløb og allerede der håber jeg på at løbe 10 km på under 1 time.

Den ukendte faktor i mit løbe projekt er min håndbolds træning som starter op den 1. august. Spørgsmålet her er hvor meget tid der bliver til at løbe efter mit program, når vi skal træne mandag og torsdag i 3 timer, med løb, interval og styrke træning. Jeg håber på at kunne løbe mit eget interval om onsdagen eller korte ture og så tag en lang tur om Lørdagen. Ihvertifald indtil vi skal igang med at spille kampe.

Det kan også være at jeg ender på 3. holdet/Oldboys holdet de træner kun tirsdag og spiller ikke lige så mange kampe som 2. holdet og så burde det ikke være det store problem at løbe ved siden af. Desuden når jeg ikke til løb om Torsdagen da jeg skal kører Marie til svømning, så kan jeg løbe imens hun er til det, men der har jeg maks en time, så kan ikke løbe lange ture der. Hun starter med at svømme i september.

Som i kan forstå er der mange ukendte i henhold til løb men jeg mener stadig at gennemfører Erimitage løbet burde være muligt.

Ingen kommentarer: