mandag den 25. juli 2011

Interval løb, igen.

Har gjort op med mig selv at jeg ønsker at løbe længere og egentlig ikke så meget hurtigere, så derfor har jeg fundet et nyt program igen. Det er faktisk et program ti at løbe 0 til 21 km på 16 uger, men de første 7 uger er klaret for mit vedkommende da jeg jo har rundet 10 km.

I dag stod det så på intervals træning. Jeg har ikke lavet intervals træning siden der gik koks i min tracking da jeg var på Samsø i starten af min ferie.

Den stod på 4*500 minuter med 1-2 minuts stille løb imellem. Som sædvanligt løber jeg for hurtigt, jeg løber hele 1 minut og 20 sekunder hurtigere per kilometer i forhold til min standard gennemsnitstid. Derfor fik jeg kun gennemført de 3*500 meter. Den første tid lød på 5 min/km, anden tur 4.57 min/km og den sidste 5.10 min/km.

Jeg ville gerne have en gennemsnitstid på 5.30 min/km, så farten skal lidt ned. Jeg må prøve mig lidt frem, men er lidt bange for at løbe for langsom.

Som frygtet har jeg ikke tabt mig i ferien, tværtimod har jeg nok taget cirka 1 kilo på, men igen, det var forventet da vi fik is, slik og grill meget lidt for mange gange.

Om ugen må jeg gøre status og sætte mig nogle nye realistiske mål.

Ingen kommentarer: