lørdag den 9. juli 2011

Mols bjerge uden hund

Jeg har svært ved at passe 1 times løb ind i vores ferie planer. Skulle have løbet torsdag, men der blev klokken for mange inden vi var hjemme og igår fredags skulle jeg så ud og løbe, men igen gik der ged i planlægningen. Det pissede ned hele formiddagen, kl 13 tog vi til Grenå og var først hjemme kl 17, der var så i mellem tiden blevet godt lun og så skulle vi jo lige ned og bade med ungerne. Den yngste må ikke være der uden opsyn og da fruen blev i teltet med hunden skulle jeg ned og bade. Derefter kunne jeg jo også have løbet, men så huskede ungerne mig lige på at jeg havde lovet dem en omgang mini golf. Alt imens jeg var ved at give dem en ordentlig røvfuld i mini golf kom fruen lige med en ½ liter iskold fadøl og så var den dag gået.

Idag lørdag skulle det dog være, vi skulle godt nok i Kattegat centeret, men derefter forslog fruen at vi kørte op i Mols bjerge og så kunne vi alle sammen løbe deroppe. Vejret var pragtfuldt lige indtil 10 minuter før vi nåede vores mål. Men vi var lige glade, løbe's skulle der.

Vi klædte om og fandt en skov sti som vi ville løbe af. Jeg løb derudaf, men pludselig kunne jeg hører noget sprinte op bagfra. Så var det vores hund som de andre havde sluppet fri som var spænnet efter mig. Så måtte jeg løbe tilbage til dem med hunden og så ellers afsted igen. Det lykkes mig at løbe forkert, så jeg var allerede tilbage ved bilen efter 1 km. Ikke helt langt nok.

Jeg fulgte så grusvejen til det punkt hvor jeg skulle have krydset vejen. Denne del af turen gik udover marker imellem får, heste og køer. Den var dog mærket med gule cirkler på træstamme langs stieen så man kunne ikke løbe forkert. Med undtagelse af mig i starten, men det snakker vi ikke mere om.

Jeg løb resten af rundturen og på begyndte turen en gang til, da jeg havde sendt familien ned til det sted hvor stien krydsede vejen, der var en kanon udsigt som de lige så godt kunne nyde imens de ventede på mig. Jeg løb den rigtige vej denne gang og turen forgik i skoven af små stier.

Hele turen var kun på 5.4 km, men det er til dags dato nok den smukkeste tur jeg har været på og hvis det ikke var fordi resten af familie sad i bilen og ventede på mig havde jeg nok løbet et par kilometer mere. Skal dog sige at det har nogle ret så heftige bakker i Mols bjerge.

Her skulle så gerne være et par billeder som kunne vise lidt af det område jeg løb i og selvom jeg ikke får løbet så meget, så er jeg stadig sikker på at jeg nok skal runde de 10 km inden den 31/7, det med de 10 kilo kommer nok til at knibe lidt. Vi spise ikke helt efter bogen.

Ingen kommentarer: