søndag den 7. august 2011

5 km tempo, samt LCD

Har været lidt sløv denne weekend, skulle have løbet lørdag. Det blev så til søndag ikke optimalt da jeg skal til håndbold træning imorgen mandag.

Skulle desuden løbe de 5 km som tempo. Jeg syntes jeg løb hurtigere end jeg plejer, desuden syntes jeg at jeg var presset. Det viste sig dog kun at jeg løb med en gennemsnitsfart på 6.11 min/km. Ikke skide godt, men kom igennem  selv på en dårlig dag.

Var ude og løbe opvarmnings tur med familien, de har ikke været så aktive i ferien, så de er stadig på 5 min gang, 3 min løb, 4 min gang, 3 min løb. Sofie og Marie skal til at komme igang de skal jo løbe børneløb i Roskilde den 16. august. Håber de er klar til det.

Lone og jeg er så begyndt på en LCD som betyder Low Calorie Diet. Vi skal spise meget lidt, prøve at holde os til nogle bestemte grupper. Man indtag så nogle energi drik undervejs for at sikre at man får rigeligt med mineraler, proteiner og vitaminer som man højst sandsynligt ikke får nok af i den mad man spiser. Det skulle gerne resultere i at man tabe mange kilo på kort tid. Vi giver det et skud og ser hvordan det går.

Minuset ved en LCD er at man nok kommer til at miste noget energi og derved får det lidt sværere ved at dyrke motion på samme niveau som nu. Men man skulle ikke miste muskelmasse da man får det man skal have af proteiner og kulhydrater. Så man skal bare løbe derudaf.

1. dag på LCD, start vægt 106.5 kg

Ingen kommentarer: