torsdag den 4. august 2011

8 km fartleg

Fartleg betyder at man ligger nogle spurter ind på sin rute, man bestemmer vist selv hvor langt det er og hvornår. Det skal være 3-4 stykker.

De sidste par dage har jeg været kvæstet, træt og uoplagt. Ved faktisk ikke hvor energien er blevet af, jeg sover rigeligt, men ikke for meget.

Jeg skulle hente Marie i Kalundborg og på turen hjem små drak jeg en halv liter vand og gjorde mig mentalt klar til at skulle ud og løbe. Ideen med den halve liter vand er for at vænne kroppe til at indtage små mængder så den har lidt at tærer af på de længere ture.

Havde tracket en rute på 8 km, med indlagt gå tur efterfølgende, men telefonen var næsten død så jeg turde ikke holde øje med hvornår turen var færdig. Så det jeg stoppede havde jeg næsten løbet 8½ km. Syntes ikke jeg var så træt i benene som jeg plejer ved den distance. Så det overraskede mig en del at gennemsnitstiden var 5.48 min/km, der er 25 sekunder hurtigere end min sidste lange tur på 12 km. og 10 sekunder hurtigere end de første 8 km på den tur. Ved godt at det stadig er svært at sammenligne men jeg har det godt med den forbedring jeg kan se i mit løb.

Kosten holder jeg på det niveau som jeg har gjort længere har dog ikke vejet mig et stykke tid, så aner ikke hvor jeg står. Har dog et sideløbende projekt i støbeskeen som jeg er meget spændt på. Mere om det senere.

Har spist slik i dag på arbejde og fyldte chokolade skildpadder igår. Ikke lige det der skal til.

Ingen kommentarer: