søndag den 21. august 2011

Status på endnu uge

Ugen har stået på mange forskellige former for motion. Gadeløb, hyggeløb og træningslejer.

Som beskrevet i min sidste blog løb jeg Roskilde gadeløb i Tirsdag og er stadig rigtig godt tilfreds med mit resultat på de 57 minuter. Er selvfølgelig opmærksom på at den tid sagtens kan blive bedre, men´det er jo ikke det jeg koncentrere mig om. Det er afstand og min vægt. For tiden nok mere min vægt som jeg gerne ville have pænt langt ned.

Fredag skulle jeg så på træningslejer med håndbold, vi kørte imod Haslev kl 16:15, fik smidt vores ting af i hallen og videre til en eller anden lille hal ude på landet hvor vores 1. hold skulle møde TMS U18 og 2. holdet, som jeg spiller på, skulle spille imod TMS U16. Begge vores hold vandt deres kampe og det var helt rart at komme igang med at spille lidt håndbold igen. Det gode var at min skulder overhoved ikke brokkede sig. Dejligt.

Man mærker hvor stor forskel der er på lange løbe tur og de små korte som man lave på en håndbold bane. Otte minuter gik der så var jeg træt efter at have spænet frem og tilbage. Fik dog hurtigt pusten igen og klar til at spille videre, så en fordel har jeg dog ved at have knoklet med mit løb hen over sommeren. Måske skulle man ligge nogle små interval sessioner ind i min træning for at kunne følge med på håndbold banen.

Om Lørdagen var det tidligt op for at få morgenmad. Kl 10 startede første trænings omgang af 1½ time og kl 13:30 startede anden omgang. Det var ikke nogle af træningen der var virklige hårde. Man fik da sved på panden og blev forpustet, men vi blev ikke banket frem og tilbage på banen i en times kontra træning. Jeg tog hjem om eftermiddagen da jeg havde en aftale med familien om søndagen.

Søndag skulle hele familien ned og løbe i Løb for livets motionsløb. Det var første gang hele famillien var med. Jeg har jo efterhånden løbet turen nogle gange med ungerne, men det var første gang at fruen var med. Vi havde aftalt at vi alle løb sammen den første omgang på 1.665 km og så ville jeg nok løbe lidt videre. Uheldigvis faldt Sofie over en rod som stak op. Hun faldt lige så lang hun var og fik hudafskrabninger på knæ og albuer. Men efter lidt trøsten og en tår vand fra en ældre dame var hun klar til at løbe videre. Alle tøserne løb hele turen og det var rigtigt flot klaret.

Jeg løb videre, men af en eller anden grund satte jeg farten gevaldigt op og det var selvom jeg varøn i stængerne efter weekends træning. Så da jeg var færdig med 2. omgang valgte jeg at stoppe. Det svare til en lille tur på 3.2 km sådan cirka. Mellemtiden lød på 6.19 på den første km, som må siges at være en rigtig flot tid med familien, den anden km blev løbet på 6 min, 2/3 med familien og resten alene. Den 3. km løb jeg på 4.35 som er en rigtig hurtig tid for mig.

Vægttab har der ikke været noget af. Har godt nok været på LCD i 4 dage i denne uge, men den er blevet afbrudt af "normale" dage. Tirsdag spiser jeg normalt, onsdag var vi til fødselsdag og fredag og lørdag var også normale. Har nok også kompenseret med for meget mad, en af de ting jeg virklig skal være opmærksom på når jeg på et tidspunkt når mit mål. Vægten viste 103.6 kg, nok lidt mere realistisk. Vægttab ialt siden start 6.4 kg. Nu kommer der 10 dage med ren LCD.

Ingen kommentarer: