tirsdag den 23. august 2011

Motions rig dag

Kom halvt sendt hjem fra arbejde, fik lige mulighed for at kaste noget mad ned inden vi skulle ud og løbe. Bare sådan en familie tur. Den yngste var svær at få med idag, hun var også lige kommet hjem fra fødselsdag så hun ville nok hellere bare sidde og slapper af til lidt fjernsyn. Vi fik dog begge i løbeskoene og kom afsted. Dog skal det siges at llidt af det hyggelige forsvandt når der var en del negativ udtalelser i luften. Men sådan nogle dage er der bare.

Turen var en 5 minuters gåtur, 7 minuters løb, 1 minuters gåtur og 5 minuters løb. Fruen havde gode ben og var kommet ind i en god rytme, så jeg sørgede for at samle børne op nede bagfra og får dem til at holde et ok tempo. Selvom der var en masse brok om ømme muskler, sidestik og hvad de ellers kunne finde på, lykkes det dem at komme turen igennem. Ialt blev der cirka tilbagelagt 2 km. Helt fornuftigt.

Vi kom hjem fra turen og jeg pakkede mine håndbolds ting og drønede afsted. Jeg havde planlagt det sådan at jeg ville være en ½ time før i hallen, så jeg kunne lave lidt interval træning. Det var jo HS3 og OB (Herresenior 3. hold og old boys) træning så man skal ikke forvente det helt ville løb. Jeg fik knoklede 4 gange cirka 500 meter, med 2 minuters lunt imellem, af. Gennemsnitstiden lød på cirka 5 min/km, faktisk helt ok.

Det blev til 1 times håndboldstræning, vi var kun 6, det er for lidt. Men vi fik spillet lidt fodbold og kastet lidt med en bold inden vi sluttede af med en omgang 3 imod 3. En mere var kommet så vi havde også en målmand. Efterfølgende gik snakket om hvad der skulle ske med holdet og vi blev enige om at vi får fat i nogle af alle dem der mangler og giver træningen en 3-4 uger og ser hvordan landet så ligger. Vi skal være 12 så er det sjovt at spille til 2 mål. Det skal vi nok også blive.

Positivt, kommer lige ind i hallen og en af de andre siger "Du har da godt nok smidt en del kilo", det luner sgu at få det at vide.

Jeg har nu 11 dage uden nævneværdige aftaler og der kører jeg en streng omgang LCD. Så skal det stå sin prøve. Fruen havde jo tabt 1½ kg mere i sidste uge. Hun skal dog på tur på lørdag til søndag, det plejer at betyder god mad og vin. Jeg skal så næste weekend, det glæder jeg mig egentlig til.

Sov godt derude og vi ses på Endomondo eller på de danske veje.

Ingen kommentarer: