søndag den 28. august 2011

Løb for livet

Som tidligere skrevet havde jeg en snak med løbeklubben Løb for livets formand Jan omkring at løbe lidt sammen med dem. Dagen idag skulle så være den dag hvor jeg prøvede det. Ifølge mit program havde jeg en 10 km som jeg skulle løbe en af dagene og så kunne det lige så godt blive idag.

Var på adressen en 5 minuter i 10 og der var allerede ankommet nogle stykker. Ikke mange, bare en 9 stykker. Fik hilst på dem, de fleste skulle løbe 21 km idag, dog en enkel kun 13-14 km, han løber dog en del hurtigere en jeg. De aftalte at løbe en rute som passede med at jeg kun stikke på tværs ved Vor Frue og ham den anden et andet sted, så det passede med vores planlagte afstand. Dejligt at de er så fleksible.

To af dem regnede med at løbe cirka 5.40-5.45 per km og det tempo skulle jeg gerne kunne løbe, så det var dem jeg ville løbe med. Præcis kl 10 tog vi afsted, så ved jeg at jeg ikke skal komme for sent. Altid rart at løbe nye ruter og rigtig dejligt at have nogle at løbe med. Dog fik vi talt en del imens vi løb og det er jo nok heller ikke optimalt når man nu sætter tempoet lidt hurtigere end normalt. Ved Vor Frue tog de turen videre ind over land og jeg fortsætte til Køge vej alene. Da jeg nåede Guld Bageren rundede jeg 10 km og der manglede jeg cirka 1 km endnu, perfekt afstand til at gå af på.

Helt sikkert ikke sidste gang jeg løber med dem, det skal bare lige passe sammen med min håndbold træning.

afstand mæssigt har det været en hidsig uge. ialt har jeg løbet 29.5 km og med chance for en lille tur med familien senere, runder jeg jo de 30. Det er helt klart ny uge rekord med noget der ligner en 8-9 km.

Ingen kommentarer: