onsdag den 23. oktober 2013

Interval gik galt

Vi havde flyttet vores løb en dag og det gav chance for noget ny tænkning, for hvordan får man en omgang fælles interval træning lagt ind i et program der giver os en halv time før og en halv time efter min datters Hip Hop undervisning. Det gør man ikke, man overtaler fruen til at tage med og løbe i mens.

Godt af sted, en energi bar fra Maxim og en gang jordbær shake til efter træningen, var pakket og ruten var planlagt i hovedet. Vi ville gerne undgå at skulle krydse nogle veje så det blev en rundtur omkring Roskilde idræts park. Med et stort sving der inkluderet den gamle kasserne var ruten på omkring de 1500 meter som vores hurtige ture skulle være. Næsten ikke nogle bakker og den var dømt til at være perfekt til formålet.

En km's omvarmning og så af sted. Vi fik desværre kun løbet 3 af de 4 intervaller, men split tid blev i alle 3 på præcis 5.14 min/km, det er jo perfekt.

Det der ikke var perfekt var den 4. og sidste tur. Lone fik voldsomt sidestik efter 250 meter og med mit lår/lysken der havde drillet siden håndbold træning valgte vi at stoppe der. Vi må jo tage vare på os selv, men jeg håber virkeligt ikke at jeg bliver ramt af mine lysken problemer igen, det orker jeg bare ikke.

Alt i alt fik vi en god gang træning der dog endte lidt kedeligt.

Ingen kommentarer: