lørdag den 19. oktober 2013

Tempo tur omkring RUC

Man skal jo finde en relativ flad rute når man skal ud og løb tempo ture, men når turen er på 5 km, så er det svært at finde et sted der er helt fladt. Jeg havde allerede bestemt mig for at turen skulle foregår ude i Trekroner området da vi skulle ud og handle i Fakta og så kunne vi tage turen derefter.

Jeg brugte Endomondo til at finde en passende rute og der var en på 5.4 km der så fornuftig ud, men den skulle ændres lidt da jeg ikke gider at løbe for meget af turen langs veje.

Turen foregik i går fredag klokken 19:30 efter at vi var færdig med at handle. Det var mørkt og kun 4 grader så det var lidt koldt i starten, men vi fik hurtigt varmen. Mening var at vi skulle holde et tempo som skulle ligge i mellem 5:15 og 5:45. Jeg havde indstillet uret så en gang imellem fik vi at vide at tempoet skulle sættes op. Sjovt nok skulle vi aldrig sætte farten ned.

Turen gik rundt i området i Trekroner med start ved Fakta ned til hundeskoven ved tusindårskoven langs mosen og ud ved busslusen. Igennem sti systemet til Skademosesgård ad Solnedgangstien og så rundt og tilbage til RUC søen og sluttede ved Fakta igen. Denne beskrivelse er virkelig intern, men det må i lærer at leve med.

Vi fik Løbet den i fint tempo, i alt i et tempo på 5:31, hvor den første km foregik i langsom tempo. Det var en del af opvarmningen.
1. km 6.48 min/km
2. km 5.39 min/km
3. km 5.33 min/km
4. km 5.38 min/km
5. km 5.20 min/km

Det lykkes Lone at slå sin 5 km tid endnu engang med et helt minut, hun var da også godt træt.

For noget tid siden blev jeg kontaktet af en kvinde fra et bureau som skaffede kontakte til forskellige producenter. Så nu skal jeg teste nogle produkter fra maxim's, jeg har valgt Endurance pakken som jeg kan hente på posthuset. Regner med at de skal testes på vores 12 km tur i næste weekend.

Ingen kommentarer: