onsdag den 30. oktober 2013

Maxim endurance

De sidste par uger har Lone og jeg testede nogle af Maxim's produkter i den serie der hedder Endurance. Endurance er til dem der dyrker udholdenhedssport som f.eks. løb og som går efter at forbedre sine præstationer.

Jeg havde sagt ja til at afprøve nogle af Maxims produkter og ville derfor modtage en pakke med posten med lidt af hvert i deres Endurance gruppe. Jeg regnede med at få lidt af hvert til at afprøve på et enkelt løb , så jeg blev overrasket da der kom en pakker, hvor der var nok til mindst 5 løb.

Energi bar til før og under træning
Total Hydration piller som skal opløses i vand til før og efter træning.
Recovery Drink til efter træning.
Recovery Powder til efter træning

Alle produkter blev testet af både Lone og jeg. Det skal dog siges at distancerne ikke var lange nok til at vi tog noget med på selve turen, vi brugte det før og efter.

Energy baren er en chokoladebar med nødder, rosiner og andet godt, som skulle give et skud energi til løbeturen. Vi prøvede den før vores 10 km tur i Boserup skov. Vi er enige om at den smagte rigtigt godt og især Lone følte at hun havde mere energi end hun havde forventet for en tur af den længde. Det var en af de første ture, hvor hun passerede de 10 km.

Recovery powder havde jeg blandet i de nævnte forhold og taget med til efter turen, den skulle tilføre kroppen de proteiner, som man ville få brug for efter en hård tur, således at restitutions perioden startede hurtigere op og ville være mere effektiv, så man undgik ømme muskler. Drikken smagte af kakao, lidt sød syntes Lone men jeg syntes den smagte godt. Umiddelbart havde jeg ikke ømme ben dagen efter, om det så var pulverets skyld skal være usagt, men det kunne det sagtens være.

Vi opløste 3 af pillerne i vand før vores 4*interval træning og drak af den inden vi skulle ud og løbe. Den smagte dejligt af appelsin. Det var vores første 1500 m interval, som dog gik lidt galt da vi ikke fik gennemført 4 omgange, men kun 3. Det var selvforskyldt( for lidt væske i løbet af dagen og ondt i lysken) og ikke energi drikkens skyld. Selve løbet gik i et rigtigt godt tempo, uden overskud efter hver omgang men det er jo også meningen.

Recovery drink er en allerede blandet milkshake agtigt drik med jordbær smag. Vi havde desværre ikke haft den i køleskabet, så fornøjelsen var ikke rigtig god, men smagen af jordbær var tilstede. Næste gang nyder vi den kold.

Vores konklusion må nok være at smagen på produkterne er rigtige gode, men at man nok skal løbe lidt længere end vi gør, for at få det optimale ud af energi produkterne. Men så snart man kommer op på en distance hvor man skal have energi drik med i drikke dunkene, ville jeg gerne fylde dem med total hydration pillerne, da de smager godt og ikke er for søde. Energi baren ville være et udmærket energi indtag før et løb, hvor man skal yde en tand ekstra. Umiddelbart ser jeg ikke nogle grunde til at indtage det før vores træning.

Det allerede blandet recovery drink er lidt for plads krævende, men sikkert god som supplement til pulveret, da man lige kan tage den med i tasken uden at skulle blande den først. Fordelen ved pulveret er at det forhold som man skal have protein og andet i efter en omgang træning er nøje udregnet til at give den bedste restitution.

Ingen kommentarer: