søndag den 13. oktober 2013

Xtreme Mandehørm 2013

Der var for lidt vand, mente arrangørerne. Jeg tror dog at de fleste deltagere var godt tilfredse med mængde af mudder og egentlig ikke ønskede så meget mere af det.

Jeg var der tidligt da fruen havde tilbudt mig et lift, men skulle være tilbage i Roskilde inden kl. 12, men stævnepladsen blev hurtigt fyldt op af mandlige løbere som alle var kamp klar. Vejret var perfekt, solen skinnede fra en klar himmel så endnu engang var vi heldige med vejret.
 
Oprindeligt skulle jeg havde løbet med min bror Martin, hans søsters mand og søn. Først meldte min bror fra da han flyttede til USA, men han gav billetten videre til hans papbror. Så meldte søsterens mand og søn fra da de ikke synes de var i form til det og de to billetter fik jeg desværre ikke afsat til anden side. Desværre dukkede papbroren aldrig op.
 
Jeg havde heldigvis en backup plan da en af mine kollegaer fra arbejde skulle løbe sammen med 4 kammerater og jeg havde heldigvis fået lov til at løbe sammen med dem, hvis ingen dukkede op. Det betød også at jeg skulle løbe med i deres gruppe i stedet for den jeg var tilmeldt, men det går de ikke så meget op i. Det var tilmeldt i gruppe 7 som var de hurtigere og fra denne gruppe skulle vinderen findes. Dog tror jeg næppe at vinderen skulle findes i vores flok da de ikke var hurtig løbere.
 
Trøjen i år var grønne og ret fede, syntes jeg. Dem fik jeg så 3 af for jeg havde taget de 2 ekstra start numre med. Så nu skal Sofie og Lone også løbe med Xtreme Mandehørm T-shirts. Det ville de gerne.
 
 
Vi blev sendt af sted fra stadionen mere eller mindre til tiden kl. 12:4, man starter med at løbe 1.5 km til stationen hvor man fandt en plads i en af turistbusserne som skulle kører os ud til start stedet. Som sædvanligt det samme sted langt ude på landet.
 
Og som vanens tro, var man våd til op over knæene inden man havde løbet de første 500 meter hvor man blev sendt ned af en rutchebane ned i den kolde sø. Så var vi i gang. Halmballer der skulle forceres, ild der skulle springes over, klatrestativer, rør og andre sjove forhindringer. Mudderhullerne var ikke så dybe eller stor som de plejer, men mudret var tungt og der var et par stykker som skulle have en hjælpende hånd for at komme op igen.
 
Tøjet lignede sig selv.
 
Et af de bedre tiltag var væskedepotet som ikke kun bestod af vand, man fik en lille fadøl også. (eller 2 hvis man ikke havde så travlt)

Vi kom alle helskindet i mål i tiden 1 time og 50 minutter. Det var 9 minutter hurtigere end min tid for 2 år siden, så selvom jeg følte at vi nok gik lidt for meget, så var vi åbenbart hurtige nok. Det positive var at jeg havde massere af overskud og kunne godt havde løbet lidt mere, men da det hovedsagligt er for hyggens skyld at vi løber, fulgtes vi ad.

Bade hallen var udendørs med håndbrusere. Det var heldigvis behageligt varmt og man fik alt snasket af. De 4 andre som jeg havde løbet med havde gode bade faciliteter da den ene bor i Fredensborg. Jeg fik mig et par fadøl i mens jeg ventede på dem.

Som sædvanligt var maden god og i år var der massere af det. Helstegt pattegris, pølser, brød og forskellige salater alt sammen leveret af Grillministeriet, god reklame for dem.


Vi var heldige at finde en god plads og nød en masse fadøl indtil 19:30 hvor jeg fandt vejen til stationen for at tage tog og bus hjem.

Ingen kommentarer: