tirsdag den 21. juni 2011

Grillmad

Hvorfor spiser man næsten altid for meget når der er tændt op i grillen. Alt for meget kød, alt for meget lækkert tilbehør. Der var sommerfest i Klubben igår og der var tændt op i grillen. De sidste 2 pølser skulle man (jeg) nok ikke have spist.

Lad nu det ligger.

Idag skulle jeg løbe den omgang interval træning som jeg glemte i sidste uge. Femten minuters løb, 2 minuters tempo og til sidst 15 minuters løb. Læs lige den linje igen..... Kan i se hvad der mangler? Hvor blev gåturen af. Det vil sige direkte fra løb til tempo og tilbage til løb. Lyder hårdt, men jeg skal til at arbejde med den negative holdning jeg har til ture der lyder svært. Jeg kommer jo aldrig til at gennemføre et størrere løb med den holdning.

Jeg satte lidt Bruno Mars i ørerne og så gik det derudaf. Tror dog jeg har et døds ønske. Jeg bliver ved med at løbe min tur ud i grusgraven. Den er sindsyg. Bakke op og bakke ned, hele tiden. Jeg talte med en i Søndags der mente at 5 km i grusgraven svarede til 6 km hvis turen ikke er så bakket. Så hvorfor fortsætter jeg med at løbe derude. Nok for at presse mig selv, eller osse er jeg bare godt dum.

Heldigvis kom tempo delen på en flad strækning, undtagen de sidste 15  sekunder som selvfølgelig gik op af bakke. På Endomondo kunne jeg se at tempo løbet startede med at være 5 min per km og sluttede med 5.27 minuter per km, så det er jeg ok tilfreds med. Men jeg var brugt et pænt stykke tid efter tempo løbet og jeg troede fasktisk at jeg måtte give fortabt da jeg nåede til 24% stigningen, men jeg holdte ved.

Så da Endomondo app'en bliver stoppet på 32 minuter skulle jeg lige se hvor langt jeg havde løbet, 3 km og 480 m, satans så var satelit forbindelsen røget sig en tur igen. Det er bare irriterende når det sker, mest fordi at jeg mister stigningerne på strækningen, men også fordi jeg manuelt skal ind og tegne den rute som jeg har løbet og der er vist ikke nogle ruteplanner der har grusgraven som den ser ud i dag.

Men turen var en success og det er det vigtigste.

Som ekstra note så var hele familien ude og løber idag, mit opvarmningsløb bestod i en tur med Sofie som var 5 minuter løb, 4 minuters gang og så 3 minuters løb. Alt imens vi var ude løb Marie og fruen den første tur sammen. 5 min gang, 1 min løb, 5 min gang, 1 min løb og 3 min gang. Så er fruen endelig igang, hun har længe tænkt på at komme igang så er det jo godt at det endeligt er lykkes at få hende ud af døren. Planen er også at på et tidspunkt skal begge piger løbe med fruen for på et tidspunkt vil deres løbe mængde nok være en lille sjat mere end hvad jeg forventer mig af et opvarmningsløb.

Ingen kommentarer: