søndag den 12. juni 2011

Løb for livet - Folkeparken

Så blev det 2. søndag i månede og det betyder at Løb for livet arrangerede deres søndags løb i folkeparken. Min ældste datter var med, den yngste ligger syg derhjemme med feber.

Datteren skulle bare løbe en enkelt omgang som svare til cirka 1.6 km og jeg vil så nappe 3 i det hele. Den første med hende. Dog med den undtagelse at hvis hun blev nød til at stoppe op så løb jeg videre. Hun var dog ikke sikker på om hun ville nøjes med 1 omgang. Men hun kunne jo bestemme sig på vejen.

Vejret var pragtfuldt og en 130 mennesker var mødt frem. Det er en broget samling af børn, unge, gamle, kvinder og mænd. Nogle fra TIK som vist er Tåstrups idræts klub. En del med de genkendelig løb for livet t-shirt var også mødt frem.

Datteren klarede turen uden de store problemer. Jeg havde mine tvivl om hun kunne holde til det høje tempo som hun til tider løb i, men hun havde krafter til en spurt til sidst, så det var fint. Hendes tid var vist på 10 min og 40 sekunder.

Jeg kunne så sætter farten lidt op og jeg mener lidt. Min gennemsnitsfart på den 3 km var kun 20 sekunder hurtigere end den første hvor jeg løb med datteren.

På den sidste rundte fik jeg god støttet. Datteren løb på kryds og tværs af parken for at mødes med mig forskellige steder. Ialt 4 steder blev det til. Det var hyggeligt og en god støtte for jeg var ved at være godt mør. Min tid blev lige omkring de 32 min for 4.8 km.

Da de fleste løbere var kommet i mål trak de lod om forskellige præmiere som deres sponsorer havde givet. Der er både Toffie, t-shirt, gavekort til legekæden og til Holte Vinlager, samt mange andre gode ting.

Tredje gang vi var dernede, 3. gang vi vandt noget. Denne gang fik vi et gavebevis til flyt postkassen.dk til montering af en postkasse efter de nye regler. Det var den eneste ting vi ikke kunne bruge til noget, da vores postkasse er flyttet for lang tid siden. Den kan være svigerforældrene kan bruge den.

Ingen kommentarer: