tirsdag den 14. juni 2011

Interval træning

Startede med et opvarmnings løb med Sofie, vi har i fællesskab aftalt en ny løbe plan for hende. Et program fra 0-5 km over 10 uger og så skal hver af løbsdagene løbes 2 gange. Undtagen hvis hun selv syntes det er for let. Desuden kan hun også vælge at gå en dag tilbage. Så i det hele taget mere på hendes premisser og et lettere program.

Jeg brugte hendes løbetur til opvarmning til min egen interval træning. Vi startede med lidt let opvarmning, lidt bevægelse i kroppen, efterfulgt af 1 mins let løb og til sidst 1 minuts rask gang og så gik vi igang. Hun skulle løbe 5 min, gå 4 min og løbe 3 min som afslutning. Men vi gik og hyggede os så det endte med at vi gik i 5 min istedet for. Men det er jo egentlig også det der er meninge med hendes ture.

Efterfølgende skulle jeg løbe interval og jeg bliver sgu aldrig venner med den løbe form. Tre minuters løb og 1 minuts gang og det skulle jeg så igennem 3 gange. Allerede ved 2. tur var jeg smadret, jeg halsede efter vejret, men prøvede trods alt at holde tempoet. Jeg ville prøve at se om jeg kunne løbe 2 km på den afmålte tid. Det kunne jeg så ikke, det blev til 1.98 km.

Jeg gruer allerede for 10 minuters tempo som jeg ved der snart kommer.

På søndag den 19. juni er første del mål som hedder 5/5. Tabt 5 kg og løbe 5 km. Det er den dag jeg skal løbe Himmelev løbets 5 km ruter. Børne skal løbe børneruten på 1 km med indlagte poster.

Ingen kommentarer: