torsdag den 9. juni 2011

Løbeturen med den ældste datter

Min ældste datter på 11 år er den, udover mig, i husstanden som gå mest op i at løbe. Det er aldrig et problem at få hende med ud at løbe og hun løber gerne efter et allerede opsat program. Hun sætter sig realistiske mål om hvad hun gerne vil opnå med hendes løb.

Desværre kan en enkel tanke ikke slippe hende. At jeg vil bliver skuffet hvis hun ikke kan følge løbe programmet. Jeg har en gang før forklaret hende at det skal være sjovt og hyggeligt at løbe, men igen i dag havde hun åbenbart glemt det.

Vi skulle løbe 7 min, gå 2 og så løbe 7 mere. Hun har haft lidt pause pga hendes fod som har været forstuvet så hendes kondition var blevet en anelse forringet igen.

Da vi manglede cirka 2 minuter lagde jeg mærke til at hun så lidt forpint ud og jeg stoppede op, hvorefter hun begyndte at græde fordi hendes sidestik gjorde så ondt. Så måtte jeg endnu engang forklare hende at det her løberi skulle være sjovt og at det ikke betød noget at vi startede forfra med nogle af de første uger.

Jeg forventer ikke at hun skal kunne løbe en Marathon, eller 10 km. Ikke engang 5 km forventer jeg at hun skal kunne løbe når sommeren er forbi. Jeg fortalte hende at vi bare skulle have det sjovt.

Jeg håber hun forstod det denne gang ellers må jeg bare tage snakken med hende endu engang.

Desuden blev vi enige om at lave lidt om på den måde hendes program skulle løbes på. Programmet er jo lavet til en voksen, så vi tag hver enkelt af programmets dage og løber dem 2 gange før vi går videre. Det skal nok blive en del bedre. Et andet alternativ er at man finde en professionel der kan lave et rigtigt program for hende, men med vores lille ambitions niveau tror jeg ikke at det bliver nødvendigt.

Ingen kommentarer: