onsdag den 1. juni 2011

Samtidigt med mit eget løbe/tabe mig projekt gik i luften, fik jeg min to tøser på 8 og 11 år i løbe humør. Det var faktisk ret simpelt, jeg tilmeldte os alle 3 til Børneløbet i zoologisk have i  københavn. En 2 km's løbe tur imellem havens dyr. Vi aftalte at starte på uge 2 i det løbe program som jeg selv fulgte og de gav  sig fuldt ud.

Til at starte med var det ikke noget problem at løbe den ene dag med pigerne og den næste dag mig selv. Deres tempo og afstand var i starten ikke så hårdt for mig, så det gav bare lidt ekstra til min form. Dog nåede vi på et tidspunkt et punkt i programmet hvor pigerne skulle løbe en del minutter i træk og jeg var også selv nået op på et pænt niveau. Den 6 dag i træk med løb var jeg godt nok træt i kroppen og gjorde op med mig selv at jeg nok måtte finde en anden løsning, når vi have løbet i Zoo.

Børneløbet var en fed oplevelse. Vi var allerede derinde lidt over 8 om morgenen da vi skulle løbe før der blev åbnet op for andre gæster. Vi var delt op i grupper alt efter alder, men vi valgte alle 3 at løbe i 8-9 års gruppen da vi havde aftalt at vi var fælles om det. Jeg var meget spændt, for selvom målet for pigerne var at løbe de 2 km i træk så havde de endnu ikke været oppe og løbe den distance. Men jeg blev gjort til skamme, de klarede det rigtigt flot og fik fortjent deres medalje efter løbet og vi brugte så en del timer i zoo før vi tog hjem.

For  tiden løber pigerne og jeg kun 1 gang om ugen sammen, da den mindste har en hævet lille tå og den største for et par månede siden forstuvet foden og den drille stadig lidt. Det er dog blevet til en tur i skoven, og en tur i parken til den lokale løbeklubs familie arrangement hvor pigerne løb 1.6 km. Senere skal de så ud og løbe et lille børneløb på en enkelt kilometer.

Mit eget løb går fint, jeg følger planen. Det er dog lidt hårdt da der er kommet tempo løb ind i programmet. Hjemmesiden som jeg har kigget på siger at ved tempo løb skal man kun kunne kommunikere i 1 stavelses ord.  Det er der så heller ikke nogle chance for at jeg kan andet.

Så er der kun 11 dage til at mine første del mål skal være nået. Løbe 5 km og have tabt 5 kilo, det burde jeg godt kunne nå, men det er jo så heller ikke det vigtigste. Mit hoved mål er 10/10 den 31/7.

Konen siger at det er en positiv midtvejskrise. Har dog sagt til hende at næste år, når de 20 kilo er  tabt og jeg løber med i københavns maraton, så finder jeg mig en ny kæreste på 20. Af en eller anden grund grinte hun bare af dette, og mente at jeg nok bare skulle gå efter en på 30.

Kan dog ikke lade være med at tænke på hvad man skal sætte som næste målsætning når 10/10 nås. 20/20?

Ingen kommentarer: