torsdag den 30. juni 2011

Juni månede

Så er juni månede gået og jeg har løbet 78.81 km, det har taget mig 8 timer, 33 minuter og 14 sekunder. Jeg startede den 2/6 med at løbe 3.29 km og idag løb jeg 8.45 km, samt 1.74 til opvarmning. Så i teorien har jeg allerede passeret de 10 km, men ikke helt i træk. Tæller ikke opvarmningen med.

Havde udvidet ruten fra sidst da jeg jo skulle løbe 5 minuter mere, i mit hoved var turen ikke så meget længere så det regnede jeg ikke med var det store problem. Det var det heller ikke det gik rigtig godt idag, ingen steder der gjorde ondt lidt træthed men ikke noget at skrive hjem om. Tror faktisk at jeg kunne have løbet det sidste til at passere 10 km hvis det ikke var fordi jeg var hjemme og de 45 minuter var gået. Løb dog 55 minuter i det hele, så lidt i overkanten. Det kan jeg sikkert mærke imorgen.

Vægten har ikke rigtig fuldt med. Havde taget lidt på i sidste uge, havde ikke rigtig været opmærksom på hvad jeg spiste, det er så tabt igen og vægten visser 105 kg.

Jeg læser en del om at løbe og hvad man skal gøre for at få mest ud af det, men jeg må indrømme at jeg til tider bliver mere forvirret.

F.eks. tempo løb kontra almindelig løb. Fandt en hjemmeside der omhandlede interval træning, der skulle man taste sin 5 km tid ind som for mit vedkommende er 30 minuter. Det giver en gennemsnitstid på 6 min/km. Den sagde at jeg skulle løbe tempo i 6.17 m/km og de lange ture i cirka 6.44 m/km. så løber jeg jo helt forkert, jeg løber almindeligt på 6.27 m/km og tempo på 5.27. Så nu sørger jeg svar på hvad jeg skal gøre på et løbe forum.

Nu tager jeg på ferie, så jeg ved ikke hvor meget der bliver blogget, men en ting er sikkert, jeg løber videre.

2 kommentarer:

Michael sagde ...

God løbetur - det gode ved en ferie er, at man ofte får muligheden for at løbe andre steder end bare "derhjemme"... For mig er det normalt ekstra motivation ;)

Anonym sagde ...

Hvad sagde løbeforummet så?